check
פרויקט מחקר עצמאי במעבדה | החוג למדעי הקוגניציה והמוח

פרויקט מחקר עצמאי במעבדה

פרויקט מחקר עצמאי במעבדה: קורסים 06137, 06834

 

קורס פרויקט מחקר עצמאי במעבדה נועד להתנסות בעבודת שטח במעבדה, אפשרות להכרות מקרוב עם עולם המחקר, יישום הכלים שנלמדו בתואר, והתחלה של סלילת הדרך האקדמית.

במסגרת התכנית ניתן להצטרף למעבדות בפסיכולוגיה, מדעי החיים, מדעי המוח, מנהל עסקים, מדעי המחשב, חינוך וכד' ולהתנסות בעבודת המעבדה השוטפת. ההתנסות כוללת ביצוע פרויקט מחקר שלם הכולל הכנת ניסוי, הרצתו על נבדקים וניתוח תוצאותיו. ניתן גם להצטרף לפרויקט קיים במעבדה ולקחת בו חלק משמעותי על כל שלביו.

השתתפות בפרויקט מחקר עצמאי במעבדה מקנה 4 נ"ז, והוא מיועד לתלמידי בוגר בשנה ג' ולתלמידי מוסמך. הפרויקט הוא שנתי, ובהיקף של 4 שעות שבועיות (בממוצע) במהלך כל סמסטר. במקביל לעבודה השוטפת במעבדה יתקיימו מפגשי ליווי כל כמה שבועות (מופיע בשנתון), בסופם התלמיד יציג את עבודתו על גבי פוסטר. בנוסף, בסיום הפרויקט יש להגיש לראש המעבדה דו"ח קצר המסכם את הפרויקט (לרוב עמודים בודדים, אך בכפוף לדרישות המעבדה), ועליו ינתן ציון.

אנו ממליצים באופן מיוחד לנצל פרויקט זה לטובת כתיבת עבודה סמינריונית, על הסמינריונית תקבלו 4 נ"ז ועל ההשתתפות בעבודת המעבדה עוד 4 נ"ז . במקרה זה, לא נדרש להגיש דו"ח מסכם לראש המעבדה.

כדי להשתתף בפרויקט מעבדה יש להירשם לקורס "פרויקט מעבדה עצמאי" שמספרו 06137 (לתלמידי בוגר בשנה ג), או 06834 (לתלמידי מוסמך), אשר מופיע במערכת הרישום. במקביל יש לפנות למעבדה שבה אתם מעוניינים לעבוד ולהסביר שאתם מהחוג למדעי הקוגניציה והמוח ומעוניינים להשתתף בפרויקט מחקרי במעבדה. ייתכן מאוד שראשי המעבדה יבקשו לפגוש אתכם ולערוך לכם סוג של ראיון לפני שיקבלו אתכם למעבדה. בשיחתכם עם ראשי המעבדה תוכלו גם לברר לגבי האופציה של לעבוד במעבדה תמורת שכר שעתי או מלגת מחיה, אך שימו לב שעליכם להקדיש 4 שעות שבועיות לעבודת המחקר האישית שלכם במעבדה, ועל שעות אלו לא תקבלו תשלום.

על כל סטודנט במדעי הקוגניציה והמוח ללמוד קורס התנסות במחקר או אחד מהקורסים החלופיים אשר מופיעים בשנתון. את הקורס מומלץ ללמוד בשנה ג', אך ניתן גם באישור יועץ החוג בשנה ב'. במידה והסטודנט נמצא בסמסטר בחו"ל מטעם תוכנית לחילופי סטודנטים, תפתח לסטודנט אפשרות ללמוד קורס סמסטריאלי חלופי (8504). בכדי לממש את אפשרות זו, על הסטודנט למצוא מנחה אשר ילווה אותו לאורך הסמסטר ויסכים לחתום על טופס התנאים של החוג. לאחר חתימת המנחה, על הסטודנט לשלוח את הטופס ליועץ החוג יחד עם אישור קבלה לסמסטר בחו"ל לקבלת אישור סופי.

חשוב מאוד-  לא ניתן לכתוב שתי עבודות לחוגים שונים על אותו פרויקט מחקר במעבדה. לכל סטודנט צריכה להיות שאלת מחקר משלו. מי שעושה קורס התנסות מחקרית אחר, לא מחוייב בקורס זה.

בטבלה שבקישור  מופיעות פרטיהן של מעבדות המעוניינות לקלוט תלמידים מהחוג למדעי הקוגניציה והמוח. בטבלה מוצגים נושאי המחקר המרכזיים של המעבדות, דרישות הקדם שלהן והעדפותיהן.

רעיונות נוספים למנחים ולמעבדות תוכלו למצוא ברשימת המעבדות לפי נושאים המופיעה בתפריט הראשי באתר זה.

*תלמידים המתכננים להיות בחילופי סטודנטים בשנה ג' יכולים להשתתף בקורס בשנה ב', נא לפנות לנעמה שוורץ בשלב מוקדם ככל הניתן.

שימו לב: ניתן לבחור מנחים אחרים, גם כאלה שאינם מופיעים ברשימות אלו, כל זמן שתחום עיסוקם קשור לקוגניציה וניתן לבצע אצלם פרויקט בעל אופי מחקרי; זאת בכפוף לכך שהם מאשרים את השתתפותם ומתחייבים להנחות אתכם ולבדוק את העבודה שתוגש על ידכם בסיום הפרויקט. על מנת לאשר מנחים שלא נמצאים בטבלה, יש לפנות במייל למרצת הקורס.

 

 לפרטים נוספים, ניתן לפנות למרצת קורס פרויקט מחקר עצמאי, גב' נעמה שוורץ:  naama.schwartz@mail.huji.ac.il