צרו קשר

ד"ר איילת לנדאו, יועצת לתואר בוגר וחטיבה בקוגניציה - cogBAadviser@mail.huji.ac.il

פרופ' יונתן לוינשטיין, יועץ לתואר מוסמך -yonatan.loewenstein@mail.huji.ac.il           

גב' זיוה רחמין, מזכירת החוג - טלפון: 02-5883758, zivara@savion.huji.ac.il, ימים א-ה 10:00-13:00 

הנחיות לכתיבת עבודת סמינר - סמינריון חוגי בקוגניציה (06120)

הנחיות להגשת עבודה בקורס "סמינריון חוגי בקוגניציה"

  1. עד 10 עמודים ברווח 1.5 (לא כולל דף כותרת וביבליוגראפיה), שוליים של 2 סנטימטר, פונט רגיל ולא קטן מ-11. שימו לב: אין שום חובה למלא עשרה עמודים. אנחנו באמת מפסיקות לקרוא בסוף העמוד העשירי.
  2. ההגשה תיעשה בזוגות.
  3. אנחנו, הקוראות, הדיוטות. נא להביא את זה בחשבון אם אתם מתכוונים שנבין מה אתם כותבים.

הנחיות טכניות כלליות על כתיבת עבודה מהסוג הזה ניתן למצוא ב- http://www.docstyles.com/apaindex.htm 
אין צורך להתייחס אל מה שכתוב שם כמחייב באופן מוחלט, אך בהחלט רצוי להעזר בכללים המצויים שם.

תאריכים (מעודכנים לשנת תשע"ט, 2018-2019)

- סיכום קצר של נושא העבודה ורשימה ביבליוגרפית של מאמרים וספרים מרכזיים שבכוונתכם להתייחס אליהם - עד השיעור האחרון בסמסטר א: 14.1.19

- הגשת טיוטה של העבודה - עד אחרי חופשת פסח: 28.4.19

- הגשת העבודה הסופית - עד סיום סמסטר ב: 28.6.19

סוגי עבודות

יש כמה סוגים של עבודות, להלן ארבעה (רשימה לאו דוקא ממצה):

  1. עבודה שמנסה לעמת בין שתי תיאוריות או שני מודלים או שתי קבוצות ממצאים ומנסה להגיע למסקנה ללא הצגת ראיות חדשות.
  2. עבודה שמנסה לעמת בין שתי תיאוריות וגו', ומציעה ניסוי שתשובותיו יכולות להכריע (או לקדם) את הדיון. מי שבוחר בפורמט הזה מתבקש גם להציג תבנית כוללת של התוצאות, ולהסביר מדוע הן תומכות בהסבר אחד ולא באחר.
  3. עבודה שמזהה שאלה קיימת בספרות ומציעה כיצד לפתור אותה.
  4. עבודה שמעלה שאלה חדשה.

בכל מקרה, התרומה שלכם צריכה להיות ברורה, אם ברמת האינטגרציה החדשה, אם ברמת הניתוח או המתודה, ואם ברמת הממצאים. צריך להיות משהו בעבודה שהוא מעבר לסיכום אינטיליגנטי של החומר, שאותו אנחנו משוכנעים שכולכם יכולים לעשות היטב.

איך מחפשים חומר לתקציר?

קיימים כתבי עת הכוללים מאמרי review קצרים וכדאי להיעזר בהם:

  • Trends in Cog Sciences (TICS)
  • Trends in Neurosciences (TINS)
  • Perspectives on Psychological Science
  • Current Directions in Psychological Science

וגם:

  • Science
  • Nature

רשימת הרפרנסים של המאמר אותו אתם בוחרים מהווה נקודת התחלה לסקירה שלכם. מכאן והלאה כדאי להיעזר במאגרי הנתונים של האוניברסיטה הנמצאים באתר הספריה תחת 'מאגרי נתונים'. אפשר לחפש שנה, מילת מפתח, חוקר, או לפי הפרסום (שם כתב העת לדוגמא). אפשר לחפש, למשל, במאגרי הנתונים הבאים:

  • Psych Net
  • Web of Science

אפשר גם לראות עבור כל פרסום אלו ציטוטים הוא קיבל, דרך פיצ'ר Citations ב-Web of Science. שימוש בפיצ'ר הזה יגלה לכם מי ציטט את המאמר בו אתם מתעניינים.

שימו לב: אפשר להיעזר בגוגל סקולר, אבל - עם כל הכבוד לגוגל - החיפוש לא יהיה מלא, אי לכך, לא ניתן להסתמך על כלי זה.

ציונים

בגלל שהמרכיבים של העבודות השונות אינם זהים ובגלל שיש הרבה יותר מקום לתרומה האישית שלכם לא כל כך פשוט לכמת את כל המרכיבים של עבודה ולהשוות אותה עם העבודות האחרות שהוגשו. אי לכך נוכל לציין רק קווים כלליים המנחים אותנו במתן ציונים. ראשית, עבודה שתעמוד בדרישות כפי שהוצגו כאן תזכה ב-90 נקודות לפחות. הווה אומר, עבודה שתהיה בה סינתזה טובה של החומר וכן תרומה כלשהי של הכותבים/ןת. מה מגדיר עבודה מצטיינת? קשה להתבסס על הגדרות כלליות וסטנדרטיות כי עבודות מצטיינות, מטבע הדברים, הן שונות אחת מהשניה. חוק אצבע שנאמץ לצורך העניין הוא שעבודה מאוד קומפטנטית, בה הגדרת הנושא ורמת הסינתזה מתקרבות לרמה מקצועית, תזכה בעד 95 נקודות. ומה מגדיר עבודה מצטיינת במיוחד? בעבודה כזאת רמת הסינתזה מתקרבת לרמה מקצועית ובנוסף, יש בה חידוש המוצג בצורה מפורטת במיוחד, או חידוש ברור במיוחד, או מעניין במיוחד. בקיצור, עבודה שבה התרומה המקורית שלכם בולטת במיוחד.

עבודות לדוגמה

מצורפות מספר עבודות סמינר לדוגמה:

"מרגיש יצירתי היום? על הקשר שבין רגש ויצירתיות"

"אתגרי משחק הלוח "גו" לשחקנים ממוחשבים"

"עונג אמנותי לעומת עונג גופני"

 

שיהיה בהצלחה!